Eerste indruk van Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu Eerste indruk van Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu

Eerste indruk van Marrakech

Door: Lieke van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Lieke

21 Augustus 2013 | Marokko, Marrakesh

Hoi allemaal!

Hier het vervolg van de reis naar Marrakech. Jip en ik zijn hier nu twee dagen en hebben al veel van deze srad gezien. Het doet me bij veel dingen denken aan Ghana; de geurtjes (want het ruikt ook hier muffig door de gigantische hitte - menselijke geurtjes - dieren (zowel dode als levende)), de chaos (dit is gewoon niet anders te beschrijven: mensen-mensen-mensen) en de souks. Souks zijn straten waar het barst van de kleine winkeltjes. Werkelijk ALLES wordt hier verkocht!! Het is enorm kleurrijk. Alles heeft felle kleuren. Je kunt er sierraden kopen, slippers (zien eruit als die van Aladin), tassen van leer (in knal roze, groen, blauw, geel, etc.), jurken en andere kleding, theekannetjes in zilveren kleuren (net het theeservice waar de grote geest uit komt in de tekenfilm van Aladin) en nog meer Arabische spullen. Het doet me dus ook aan Aladin denken zoals je wel leest. Ik zie overal trouwens ook tapijten hangen en borden in mooie kleuren. Het is niet saai om, hier rond te lopen! Veel te zien en felle vrolijke kleuren.

Regelmatig een bedelaar, ezels met een kar erachter, paarden met een koets, apen die bijten en die de eigenaar toch graag op je schouder plant voor een leuk bedrag. Ga zo maar door! We kijken onze ogen uit!!

Het plein Jeema El Fna is het bekendste plein van Marrakech. Het gonst hier van de bedrijvigheid en horeca. Dit is ook het plein waar ons hotel vlak bij is. Aan dit plein liggen de souks. Die hebben we vandaag bezocht. Af en toe moeten we afkicken van de drukte om ons heen, dit doen we op ons hotelkamertje. Helaas is het daar even heet als buiten, we hebben een kamer zonder airco of waaier, wat stiekem wel een gigantische aanrader is in deze hitte. Maar vooralsnog is het wel oké. :)

Ik kan zo nog makkelijk een uur doorgaan, maar mijn computertijd is op! ;)
Ik probeer nog een keer wat op waarbenjij.nu te zetten deze twee weken!

Dikke kus van mij
(vooral aan mijn lieve en bezorgde ouders ;) en mijn lieve vriendje!!)

Lieke

• 21 Augustus 2013 - 22:50

Heidi:

Ha die Lieke,
    Wat leuk weer een verhaal van je!Gelukkig blijf je deze keer niet zoveel weken weg;-)
    Je klinkt ontzettend enthousiast, leuk!
    Geniet er maar lekker van. Groetjes aan Jip,
    Je bezorgde ouders:-)