Waar Croatia bekend om staat - Reisverslag uit Smirić, Kroatië van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu Waar Croatia bekend om staat - Reisverslag uit Smirić, Kroatië van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu

Waar Croatia bekend om staat

Blijf op de hoogte en volg Lieke

19 Juli 2014 | Kroatië, Smirić

Fietspaden op het voetpad, veel zeegerechten op de kaart (bijvoorbeeld soep met octopussen), het goede busvervoer (!), prachtige stranden (wel met 1000enden andere toeristen), de helft van de weg is gestreept door de hoeveelheden van zebrapaden (waar alle automobilisten ontzettend goed rekening mee houden), etc. Allemaal wat als eerste opvalt als je door Croatia reist.

Croatia is een gezelligheids land. Het beste kun je hier met je maten naartoe gaan na een festival in Servië bijvoorbeeld. Je chillt je kater eruit aan het strand in de zon. In ieder stadje heb je mooie (en bomvolle) terrassen en overal zijn jongeren gezellig aan het genieten van het goede leven.

Helaas is dat soms best lastig als je een alleen-reiziger bent. Je hebt allang gelezen dat ik over het algemeen geen moeite heb met het ontmoeten van mensen, maar als alleen-reiziger komt wel AL het contact vanuit jouw kant. Zo niet; zit je de hele dag alleen te koekeloeren naar alle gezelligheid om je heen...
Het is nou eenmaal zo dat mensen die in groepjes reizen niet zo snel gezelschap gaan zoeken bij anderen.

Het is dus een knop die je om moet zetten. Niet altijd even makkelijk. Zo heeft IEDERE alleen-reiziger een moment (uurtje, dagdeel of hele dag) waarop hij/zij denkt 'wat-doe-ik-hier.., waar zijn mijn vrienden en wat vond ik hieraan nou zo leuk..?' Een dag waarop alles even net tegenvalt, waarop die mooie stranden je grootste vijand zijn, net als alle 1000enden mensen die er liggen te bakken.

Juist, ik kan dit zo goed omschrijven omdat ik ook zo'n middag gehad heb. Mijn mooie plannen vielen al snel in het water, ferry's bleken afgelast te zijn, berghutten bleken vol te zitten, etc. Na een moment mijn Facebook te checken bij een wifispot, zonk mijn moed me echt in de schoenen; allemaal leuke foto's uit NL van feestjes etc., maar vooral het nieuws dat het 30 graden ging worden in NL viel me zwaar! Leuk voor al m'n vrienden in NL, maar wat doe ik in m'n eentje dan nog in Croatia als in NL net zo'n mooi weer wordt als hier?

Juist door deze dip trok ik mij terug in mijn hostelkamer waar op dat moment twee Noorse meiden terugkwamen van hun dagtour. Een plan om samen Jungle Speed te spelen was snel gemaakt en voor je het weet lig je samen op het strand pizza te eten en even later sta je met knappe jongens uit IJsland te pingpongen.

Als ze dan na een uur vragen of ik alleen reis, zeg ik vol 'trots', 'yes I do'. Ik weet wel beter na vandaag, maar leuk klinken doet het zeker! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1326
Totaal aantal bezoekers 66048

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 02 December 2016

Sri Lanka & de Malediven

17 April 2016 - 01 Mei 2016

Cuba

16 Maart 2015 - 12 April 2015

Peru & Bolivia

14 Juli 2014 - 24 Juli 2014

Croatia

20 Augustus 2013 - 01 September 2013

Marokko

11 Maart 2012 - 24 Juni 2012

Ghana

Landen bezocht: