De hike - Reisverslag uit Trg žrtava fašizma, Kroatië van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu De hike - Reisverslag uit Trg žrtava fašizma, Kroatië van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu

De hike

Blijf op de hoogte en volg Lieke

21 Juli 2014 | Kroatië, Trg žrtava fašizma

Deze ochtend vroeg opgestaan, er staat een mooie hike op het programma. Helaas bus gemist en daardoor al een flinke wandeling naar het busstation in het stadscentrum waar vervolgens ook weer op de volgende bus gewacht moest worden.

Met zo'n 4 liter aan drinkwater, lunch, goede bergschoenen en sokken, kaart en kompas, stapte ik de bus in. Toen ik een uur later uitstapte bij het strand en me omdraaide lag er een gigantisch gebergte voor m'n neus. Prima, lopen maar!

Samen met enkele andere wandelaars stapte ik met goede moed de paden op. Ik liep vanaf het begin met twee Belgen. Ze hadden mijn leeftijd en we besloten vandaag samen op te trekken. Temperatuur; 33 graden... Het zou een bewolkte dag worden als ik de weersvoorspellingen moest geloven. Maar er was geen wolkje te zien helaas. De zon brandde vanaf de eerste minuut genadeloos op onze hoofden. Ik zette m'n petje op en ook m'n zonnenbril; deze had ik echt beiden nodig. Na al een kwartier een eerste drinkpauze. Toen we het nationaal park werkelijk betraden moesten we hiervoor een kaartje kopen. Al snel liepen we tussen stijle hoge bergen door. Het zag er indrukwekkend uit. We stegen vrij snel. Ook ons drinken ging er vrij snel doorheen. Mijn eerst fles was zo leeg en vervolgens begon ik aan de drie liter waterzak die ik mee droeg. Het was zwaar op m'n rug, maar duidelijk niet voor lang! ;)

We liepen langs een mooie rivier met vele watervallen. Hier hebben we gelunched. Inmiddels waren we 2,5 uur verder en ik had al zeker 2L water gedronken. De twee Belgen hadden hun drinken ook al bijna op. Gelukkig was het water ontzettend schoon en helder en was bijvullen geen probleem.

Langzaam stegen we nog verder. Toen we op zo'n 750m hoogte zaten bedachten we dat we langzaam terug wilden. De bus ging om 17.00u en we moesten ook weer helemaal naar zeeniveau zakken. Langs mooie watervallen zijn we terug gelopen. Ook hebben we hier nog even onze voetjes laten baden; hadden we maar een bikini bij..!

Terug bij de bushalte ontmoette ik een ontzettend knappe jongen! Gezellig gekletst, maar omdat ik morgenochtend weer doorreis had flirten niet zo veel zin. :P Het blijft jammer dat knappe mannen over het algemeen onbereikbaar zijn.

  • 23 Juli 2014 - 10:48

    Monique De Ruijter:

    Hoi Lieke,

    wat ben jij een globetrotter. Super !
    We genieten van je reisverslagen en wensen jou nog vele leuke mannen toe om mee te wandelen....
    en kijken uit naar je volgende belevenissen.

    groetjes,
    Hans en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 66087

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 02 December 2016

Sri Lanka & de Malediven

17 April 2016 - 01 Mei 2016

Cuba

16 Maart 2015 - 12 April 2015

Peru & Bolivia

14 Juli 2014 - 24 Juli 2014

Croatia

20 Augustus 2013 - 01 September 2013

Marokko

11 Maart 2012 - 24 Juni 2012

Ghana

Landen bezocht: