Lima en de 17uur durende busrit - Reisverslag uit Lima, Peru van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu Lima en de 17uur durende busrit - Reisverslag uit Lima, Peru van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu

Lima en de 17uur durende busrit

Blijf op de hoogte en volg Lieke

20 Maart 2015 | Peru, Lima

Eenmaal aangekomen in Lima worden we door ontelbare taxichauffeurs aangesproken. Zij weten net zo goed als de vliegtuigpassagiers dat je een taxi nodig hebt om in de stad Lima te komen. Omdat het een drukste van jewelste is ga ik op een randje aan de zijkant van de grote hal zitten. Ik heb alle tijd, eerst eens kijken wat andere mensen doen. Daarbij is het 22 graden (in de vroege ochtend 6.30u) dus ik wil ergens rustig m'n jas wegproppen.

Een jongen valt me op. Qua uiterlijk schat ik hem in als Europeaan. Hij loopt ook een beetje verdwaald rond, volgens mij is hij alleen. Op het moment dat ook hij ergens gaat zitten, sta ik op en loop naar hem toe. Hij heet Benoit. Binnen 5 minuten is duidelijk dat we vandaag samen Lima in gaan.

Onderweg naar het centrum rijden we over 4-baans wegen. Ruimte genoeg om chaos te voorkomen, zou je denken. Maar de lijnen tussen deze banen zijn overbodig door de rijstijl van de chauffeurs en dus schiet het toch niet echt op. Iedereen voegt in wanneer hij wil, voorrang geven bestaat niet - die moet je gewóón nemen. Toeteren is daarbij, zo lijkt het, een hobby. In NL toeter je bij gevaar (of als je zeer geïrriteerd bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 66056

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 02 December 2016

Sri Lanka & de Malediven

17 April 2016 - 01 Mei 2016

Cuba

16 Maart 2015 - 12 April 2015

Peru & Bolivia

14 Juli 2014 - 24 Juli 2014

Croatia

20 Augustus 2013 - 01 September 2013

Marokko

11 Maart 2012 - 24 Juni 2012

Ghana

Landen bezocht: