Vliegreis naar Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu Vliegreis naar Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu

Vliegreis naar Marrakech

Door: Lieke van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Lieke

21 Augustus 2013 | Marokko, Marrakesh

Hoi Allemaal

Daar zit ik dan, achter een Marokaans toetsenbord. Bij deze vast excuses voor verkeerde leestekens en foute spelling. De instelling van het toetsenbord mag niet gewijzigd worden naar NL van de eigenaar. ;)
Maar zo komen we er ook wel (zoek ondertussen naar het uitroepteken)

Afgelopen dinsdag zijn Jip (vriendin van mij) en ik naar Marokko gereisd voor een bijzondere vakantie. Nu, 1,5 dag later, kan ik alvast vertellen dat dat gelukt is!! (yes, uitroepteken gevonden!! :P )

Van Adam vlogen we naar Marseille. We zaten in een klein vliegtuigje, dat met iedere vorm van wind begon te schudden. Veilig aangekomen in Marseille stapten we over op een vliegtuig naar onze eindbestemming Marrakech.

Deze vlucht bleek een in eenzelfde vliegtuigje van Air France te gebeuren. Echter, tijdens deze vlucht belandden we in een storm. Boven Marrakech, waar normaal gesproken tijdens deze maand geen druppel regen valt, hing een onweerswolk en het regende. We konden weinig zien van het land maar wel af en toe een flits. Tijdens het dalen belandde het vliegtuig een aantal keren in een soort luchtzak; viel letterlijk een aantal meters loodrecht naar beneden en steeg dan plotseling weer. Erg spannend! En dat vonden ook een aantal dames voor ons die op een gegeven moment begonnen te gillen.

Na een half uur vertraging vol spanning toch veilig geland te zijn klapten alle passagiers voor de piloot. Ik deed natuurlijk enthousiast mee!!

Toen we later in Marrakech ons hotel binnenliepen vielen onze monden open. Erg mooi en kleurrijk. Ook place jeema el fna, dat om de hoek ligt, is erg kleurrijk met heel veell bedrijvigheid! Hierover zal ik later nog een stukje schrijven; eerst maar eens kijken of dit geupload wordt door deze pc! ;)

Veel liefs uit Marokko!
Lieke