Gesprek van de dag - Reisverslag uit Pula, Kroatië van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu Gesprek van de dag - Reisverslag uit Pula, Kroatië van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu

Gesprek van de dag

Blijf op de hoogte en volg Lieke

18 Juli 2014 | Kroatië, Pula

Een reis begint eigenlijk al met de voorbereiding. Wat had ik een plannen voor ik aan deze vakantie begon! Backpacken in Croatia, stukken lopen met zware bepakking in de hitte. Ik dacht wel dat dat pittig zou worden, maar daar zat voornamelijk ook de uitdaging in.

Het liep allemaal behoorlijk anders. Wat uiteindelijk deze reis bijzonder maakt zijn de gesprekken die ik gevoerd heb met mensen. Hoe dingen kunnen lopen is soms erg raar. Zo zit ik op dit moment te typen in een gigantische winkel die veel weg heeft van een V&D, maar dan achteraf in een hoekje met zo n 20 computers en 10 andere personen op nog geen 20 vierkante meter. Ineens komt een man naar me toe die begint te vertellen over reincarnatie en hoeveel levens ik wel niet geleefd heb. Ik schijn een zeer bijzonder persoon te zijn en hij probeert dit kracht bij te zetten door mij te vergelijken met Harry Potter... In vorige levens schijn ik echter iets niet goed te hebben gedaan en daarom kom ik terug naar waar ik origineel vandaan kom. Als hij vervolgens vraagt hoe ik heet en ik vertel hem dat ik Lieka heet, begint hij te lachen (Lieke is niet uit te spreken voor de gemiddelde buitenlander). Ik weet al waarom hij lacht. Een groot berggebied in Croatia heet Lika, het gebied waar ik vandaag naartoe ga.
Daarbij vertelt de man dat ik een bepaalde aura heb en vooral met alle macht in een God moet geloven. Niet per se het katholieke geloof, maar ieder heeft zo zijn eigen God, zegt hij.

Eerder deze dag zat ik in de bus met een jongen uit Oostenrijk. Hij had een Duitstalig boek naast zich liggen en ik vroeg of hij uit Duitsland kwam. Ook hier ontstond een zeer interessant gesprek. Hij had in Oostenrijk een aantal rotweken achter de rug en ineens explodeerden zijn emoties. Hij heeft zijn gitaar gepakt en wat basisspullen, zoals zijn dagboek en een tandenborstel, en is vertrokken. Helaas moet hij morgen (4 dagen later) weer werken in Oostenrijk; en hij is tot de conclusie gekomen dat het leven in Oostenrijk zo slecht nog niet is. Hij moest nu dus zo snel mogelijk weer terug naar Oostenrijk. Via via kwam hij terecht bij een Oostenrijks meisje dat met haar moeder op vakantie is en met wie hij terug naar huis kon liften. Ondertussen werd ik ontzettend wagenziek van de ellendige bochten en het rijgedrag van de chauffeur.. Deze aardige knaap is met mij uit de bus gestapt en we hebben samen langs de kant van de weg gelegen tot bij mij alles wat gezakt was. Toen we daarna samen wat gingen eten (want zo gaat dat als je single reist; je ontmoet mensen en daar ga je gelijk mee lunchen, stappen, op het strand chillen, verder reizen, etc.) kwam welgeteld dat meisje uit Oostenrijk met haar moeder deze jongen ophalen. We hebben met zn 4en ruim 2 uur gekletst over van alles en nog wat en heerlijk gegeten. Daarna heb ik mijn deel betaald en ben verder gegaan met mijn reis naar Lika.

Over niet al te lange tijd (waarschijnlijk nog binnen een uur) ben ik vast en zeker in een interessant gesprek geraakt met een nieuw persoon. Ik kijk ernaar uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 66142

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 02 December 2016

Sri Lanka & de Malediven

17 April 2016 - 01 Mei 2016

Cuba

16 Maart 2015 - 12 April 2015

Peru & Bolivia

14 Juli 2014 - 24 Juli 2014

Croatia

20 Augustus 2013 - 01 September 2013

Marokko

11 Maart 2012 - 24 Juni 2012

Ghana

Landen bezocht: