Welkom op mijn blog - Reisverslag uit Leenderstrijp, Nederland van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu Welkom op mijn blog - Reisverslag uit Leenderstrijp, Nederland van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu

Welkom op mijn blog

Door: liekevdijk

Blijf op de hoogte en volg Lieke

08 Januari 2012 | Nederland, Leenderstrijp

Hallo allemaal,
Zoals jullie weten ga ik in maart naar Ghana. Ik heb hier heel erg veel zin in! Het duurt nog even maar omdat ik soms niet kan wachten voor het zo ver is heb ik me vast aangemeld op deze site. En dit is mijn eerste stukje, nog vanuit Nederland.

Voor mensen die mij niet (zo goed) kennen zal ik mij even voorstellen. Ik ben Lieke en ik volg de opleiding tot verpleegkundige. Vanaf het tweede leerjaar hoorde ik verhalen over de afstudeerstage die je in ghana kon volgen. Dit leek mij een hele mooie ervaring! Helaas was het nog lang wachten. ;)
Maar nu is het ongeveer zo ver! Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en mag over twee maandjes naar Ghana.

Samen met vijf andere studenten van mijn opleiding ga ik werken in een ziekenhuis in Anfoega (dicht bij Kpando en het Voltameer). Naast het werken in het ziekenhuis zetten we in Ghana een aantal projecten op. Hiervoor zijn we nu op verschillende manieren sponsorgeld aan het inzamelen. ;) Komende vrijdag is onze spooktocht. Ook dat levert geld op waarvan we in Ghana materialen kunnen kopen die ze in het ziekenhuis nog niet hebben.

Ik heb inmiddels veel over Ghana gelezen en gehoord. En ik heb er heel veel zin in! Via deze site probeer ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden en te vertellen wat ik meemaak in Ghana.
Maar eerst nog een paar weekjes genieten van het koude weer in Nederland en mijn stage in het MMC Eindhoven succesvol afronden!
Liefs! Lieke