Salsa lessen en een begrafenis - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu Salsa lessen en een begrafenis - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Lieke Dijk - WaarBenJij.nu

Salsa lessen en een begrafenis

Blijf op de hoogte en volg Lieke

22 Maart 2015 | Peru, Cuzco

Hoi allemaal!

Eenmaal aangekomen in Cusco (hoofdstad van het Inca-rijk), zie je overal de overblijfselen van de Inca-cultuur en resten van de Spaanse verovering. Mooie oude kerken, huizen met houten balkons. De salsa klinkt hier door de straten. Het is een beweeglijke stad met veel jeugd en veel reizigers. Ontzettend veel travel agency's en nog meer hostels. Een komen en gaan van mensen die dingen willen verkopen; mutsen/handschoenen, kleding van van wol, schilderijen, sleutelhangers.. Bedenk het zo gek. ;)

Ik slenter dan ook lekker rond en laat alles gebeuren. Ineens hoor ik muziek mijn kant op komen. Het is een trompet en het klinkt vrolijk. Echter komt er ineens een doodskist de hoek om, getild door 4 Peruanen. Daarachter loopt een vrouw met twee kinderen. Ze huilen. Achter de familie loopt een minimale fanfare van voornamelijk trompetten. Ik schrik, want dit had ik niet verwacht. Ik doe direct m'n pet af, maak plaatst en doe mijn camera weg; dit leek me t respectvolste. Helaas zijn er ook toeristen die dat dus niet snappen..

Wanneer ik een paar uur later op een groot plein kom, zie ik allemaal politie auto's staan. De Peruaanse president is op dit moment op bezoek in Cusco! Als ik 30min in de zon gewacht heb, komt hij naar buiten. Geen dranghekken. Geen overdreven beveiliging. Hij geeft wat mensen een hand of high five, zwaait en stapt in een auto. Best een hippe vent! Zo kan dat dus gewoon in Zuid Amerika!

In de avond ontmoet ik een Israëlische jongen die me uitnodigt voor een gratis Salsa les. Hij was daar al eens eerder geweest met andere reizigers. Ik dacht; waarom niet. Ik ken geen salsa en zo hoort dat in Zuid Amerika; dat je wordt uitgenodigd door een man voor een dans. ;)
Het was geweldig! Salsa muziek, alle heupen los, iedereen in paren.. Temperamentvolle dames, soepele mannen.. ^^ geen probleem om daar naar te kijken en van te leren. Ik heb samen met de Israëlische jongen een hele lachwekkende en gezellige avond gehad: op z'n Zuid Amerikaans! :)

Liefs uit Peru!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 66123

Voorgaande reizen:

04 November 2016 - 02 December 2016

Sri Lanka & de Malediven

17 April 2016 - 01 Mei 2016

Cuba

16 Maart 2015 - 12 April 2015

Peru & Bolivia

14 Juli 2014 - 24 Juli 2014

Croatia

20 Augustus 2013 - 01 September 2013

Marokko

11 Maart 2012 - 24 Juni 2012

Ghana

Landen bezocht: